Support

Support

När vi säljer IT-lösningar till våra kunder är detta inledningen till en långvarig relation. 
Vi eftersträvar ett aktivt samarbete mellan kund och leverantör där dina synpunkter tas tillvara, prioriteras och vävs in i den fortsatta utvecklingen av systemet. 
Support- och utvecklingsavtalet ger dig som som kund tillgång till support och uppdateringar av systemet.  
Du har rätt att kostnadsfritt ringa oss när du behöver hjälp med systemen.
Vi hjälper dig med systemens funktioner och handhavande.
Vi ger även råd i begränsad omfattning i verksamhetsfrågor som är relaterade till användning av systemen.
För mer omfattande hjälp hänvisar vi till våra Kurser, Telefonutbildningar eller Konsult på plats.

NEDLADDNINGAR ( se även meny till höger)
Du kan alltid ladda ner nya Versioner, Nyhetsbrev och Lathundar/Handböcker här (kräver inloggning)

DIREKTNUMMER (System)

Kyrkogård / Karta    08-505 219 11
Ekonomi / Inventarie   08-505 219 12
Lönesystem / TID   08-505 219 13
ACTA   08-505 219 20
Bokning / Gudstjänst   08-505 219 22


ÖPPETTIDER måndag-fredag, helgfria dagar, enligt följande: 

mån:       09:30-12:00,  13:00-15:00 
tis-tor:    09:00-12:00,  13:00-15:00
fre:          09:30-12:00,  13:00-15:00

 
 

 


Tryck här för Fjärrhjälp (Obs. Du måste först kontaktat supporten) 

E-post till supporten kan skickas när som helst och vi har målsättningen att svara samma dag eller dagen efter.

 

BEGRÄNSNINGAR I ÖPPETTIDER LÄTTHELGDAG, KLÄMDAG ELLER INTERNA MÖTEN:    

2017                 (våren)
 6 januari  Trettondagen
 3 februari  Personaldag
 13 april  Skärtorsdag
 14 april  Långfredagen
 17 april  Annandag påsk
 20 april  Agrandodag Stockholm
 1 maj  Första maj
 25 maj  Kristi Himmelsfärddag
 26 maj  Klämdag
 2 juni  Personaldag
 6 juni  Nationaldagen
 23 juni  Midsommarafton

  

2017 (hösten)
 September    Kan förekomma stängda dagar pga. av flytt till nya lokaler.    
 3 november  Alla helgons afton
 15 december  Personaldag
 25 december  Juldagen
 26 december   Annandag jul
 1 januari   Nyårsdagen

 


         
            

 

 

 

 

Läs mer...

Driftläge på våra system

Här lägger vi ut information om driftläget på våra system.
Observera att vi inte kan se eller uttala oss om system som går via Svenska kyrkans GIP - vi ber er i första hand ringa kanslistöd för driftfrågor.


Webbsystem med central server
 

SYSTEM   I DRIFT:   KÄNDA AKUTA BUGGAR/FEL (ååmmdd - beskrivning):
 LabOra Bokning / Insidan:  OK  -
 Inspire:  OK  -
 ACTA:   OK  -
 TID:  OK  -
 Webbkartan:  OK  2017-01-17: Problem med att visa Googlekartan. Felsökning pågår.
 Medarbetaren:  OK

Inrapporterade buggar och fel rättas löpande.

     

 

Klient/server system
 

 SYSTEM   KÄNDA AKUTA BUGGAR/FEL (ååmmdd - beskrivning): 
 LabOra - Ekonomi:

-

 LabOra - Lön:

-

 LabOra - Kyrkogård:

 LabOra - Karta : -
 GeoGRAV LT: -
   
   

 

Rapportera fel
Vill du själv bidra med inrapportering av programkörningsfel eller driftstopp är
du välkommen att göra det här: Rapportera fel

Skriv gärna i vilket system och vilken meny felet uppträder - bifoga gärna en skärmdump (PrintScreen) 
på eventuella felmeddelanden.

 

 

 

Läs mer...

Teknisk support

Vi hjälper er med enklare frågor av teknisk karaktär, frågor kring installationsanvisningar och vi ger även support till er lokala IT-leverantör. 
Vi samverkar fullt ut med Svenska kyrkans GIP. Det mesta av den tekniska supporten i form av rådgivning görs kostnadsfritt och ingår i vårt förmånliga supportavtal.

Undantag från fri support är rent utförande av arbetsuppgifter eller omfattande felsökning/felavhjälpning i kunds teknisk miljö såsom: 
- Hela installationer och uppsättning av systemparametrar
- Upprättande av fel i register eller databas som beror på fel handhavande
- Återskapande av data från backuper, hjälp med att ta säkerhetskopior, dumpning av databas m.m. 

Vi kan lösa det mesta men det sker mot timdebitering enligt en fastställd taxa eller mot ett fast pris.

Beställ teknisk support här.
Skriv i ämnesraden vad frågan gäller och vilken kund som avses samt kontaktuppgifter.

Läs mer...

Uppdateringar och nya versioner

Våra system vidareutvecklas ständigt och i takt med övrig vedertagen teknisk utveckling.
Utvecklingen är ett resultat av användarnas önskemål, vår egen omvärldsbevakning och nya förutsättningar för systemen.
Som kund får ni nya versioner av våra system utan extra kostnad.

On-line systemen uppdateras automatiskt - du behöver inte göra något.

Kund som ingår i Svenska kyrkans GIP erhåller uppdateringar m.m. genom deras försorg.

Klient/Server systemen indikerar själva när en uppdatering finns att hämta/ladda ner via systemet. 
Vi lägger även ut länkar till systemen på vår hemsidan.
Vid beställning av nytt system erhålles en USB-sticka med samtliga system som kräver programvara.

USB-sticka med programvaror och dokumentation kan annars beställas för 500 kr exkl. moms.
Beställ här.  

Läs mer...

Information

Ni får kontinuerlig information från oss om nyheter i systemen och om vad som händer inom de verksamhetsområden som systemen stödjer. 
Vi informerar via vår hemsida, genom nyhetsbrev direkt i vissa av systemen samt via e-post till pastoratets e-post adress.

Läs mer...

Villkor

Support- och utvecklingsavtalen gäller för ett år i taget för vart och ett av våra system. Fakturering sker kalenderårsvis i förskott. 
Vid köp av programvaror faktureras support- och utvecklingsavtal för resterande del av kalenderåret. Avtalet tecknas i samband med köpet.

Uppsägning av support- och utvecklingsavtal kan göras senast tre månader före årets slut. Kontakta oss för aktuell information om vilka 
tekniska förutsättningar som gäller för våra system.

Vi erbjuder också möjlighet att teckna förmånliga 3- och 5-års s.k. All-inklusive avtal där samtliga system ingår. Ring för mer information.

Läs mer...

Synpunkter?

Köpa system?
Intresserad av system för Kyrkomarknaden eller Diarieföringssystem, ring 08-505 219 51 - så hjälper vi Dig med demo, offert eller mer material. 
Du kan också kontakta oss via kontaktformulär.

Är du intresserad av Advokatsystem eller system för Möteshantering och Ärendehandläggning kontaktar du istället Per-Olof Norén på SoftIT-SK AB, tel: 08-705 80 10

Vill du jobba i ett målinriktat bolag?
Vi söker ständigt duktiga medarbetare som vill arbeta med systemutveckling/programmering eller som konsulter inom ekonomi-, lön-, kyrkogårds- eller församlingsspecifik administration.

Synpunkter?
Har du synpunkter på företaget, dess produkter eller hur vi fungerar?

Kontakta mig direkt, VD Mikael Jonsson 

Agrando AB

Prästgårdsgränd 2
125 44 Älvsjö

Telefon: 08-505 219 00
Support: 08-505 219 10
Telefax: 08-82 55 72

E-post: support@agrando.se

Nedladdningar (inloggning)

Säkerhetskopia eller databas

Här kan du ladda upp en säkerhetskopia eller databas i det fall vi kommit överens om det i ett pågående supportärende.
Kontakta alltid Supporten i förväg!

Skicka fil

Kontaktformulär

* Required